fredag 29 augusti 2008

Kryddor!

I helgen händer det en hel del. Idag ska jag med grannen och mamma till Smultrongården och Lilla Ugglebo. Hoppas jag hittar något kul att shoppa. I morgon ska byalaget ha loppis som ni kan läsa till höger, det gör att jag måste fixa ihop lite saker att sälja och göra skyltar. Visar lite bilder från köket idag igen! Tycker det är härligt att ha färska kryddor nära till hands och den här hållaren.....eller vad ska jag kalla den hittade jag billigt i en inredningsaffär. Den passar perfekt till kryddorna. Tänker mig att man kan ha glas i den också eller små flaskor. Boken som står bakom heter "Njut en liten smula" för er som älskar att baka och älskar bakverk är den ett måste. Det finns massor med otroligt goda recept. Ha en skön helg, jag återkommer om jag hittade något fint att köpa.


3 kommentarer:

  1. Snyggt! Jag har också en favoritförvaringslåda på köksbänken, men den är vit och i trä. I den samlar jag flaskor, kryddburkar och annat som används ofta.

    SvaraRadera
  2. Låter som ett härligt helgprogram! Och kryddor i köket är gott, både för munnen och ögat...:O)

    SvaraRadera
  3. Det låter trevligt med loppis:-)
    Ja visst är det härligt med färska kryddor det brukar också stå i mina föräldrars kök. Tack för tipset om bakboken!
    Ha en fortsatt trevlig helg!
    Kram Frida

    SvaraRadera