måndag 23 november 2009

Ljus i vårt hus!

Snart är det äntligen dags att plocka fram stjärnor och advensljusstakar, är lite sugen att göra det redan i kväll....kan ju vara bra och ta fram dem i alla fall och kolla så att de fungerar. Sonen och jag har bakat pepparkakor och saffranskorpor idag, vi drack glögg och lyssnade på julmusik under tiden. Härligt! Den fina ljuslyktan har jag handlat hos Anki och ett par mindre lyktor i samma serie fick också följa med hem. I helgen tog jag med mamma, syrran och lilla E på julmarkand vid Smultrongården och vi var även till Min skattkammare som har så mycket fina saker. Vi besökte också Kvarnboden och Lilla ugglebo. Det blev endel saker inhandlat några skyltar, ett kuddfodral och lite annat smått och gott som jag visar en annan dag.

♥ Ha det gott! Kramelikram! ♥

4 kommentarer:

  1. Hej Malin!
    Vad fint du har gjort det där med lyktan o kannan med blåbärsris:)

    Ha en trevlig vecka,

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  2. Vi har ju samma rubrik på inläggen :O) Vad många mysiga ställen ni besökt. Jättefin lykta!
    Kram Mia

    SvaraRadera
  3. Hej Malin!
    Vilken vacker bild.
    Vad mysigt att gå på julmarknad på Smultrongården och de andra ställena du skrev om. Jag skulle vilja ta mig till Örebro innan jul och bl.a besöka Smultongården.
    Jag pyntar och fixar lite här hemma också, ska baka i kväll eller i morgon.
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  4. Jag har tjuvstartat =) Redan i början på veckan trotsade jag mörkret och "slängde upp" alla adventsstakar

    Ha det bra!
    Kram
    Jessica

    SvaraRadera